Open brief Rob Poelman: waardevolle bomen kappen voor parkeerplaatsen?

Interessant? Deel het artikel

bomen rob poelman parkeren station heino

Open brief aan de gemeenteraad van Raalte.

Zoals jullie ongetwijfeld hebben vernomen heeft het Raalter College van B&W groen licht gegeven voor de uitbreiding van parkeerplaatsen bij station Raalte en Heino. Tijdens de planvorming is de werkgroep Groene Agenda niet betrokken geweest. Helaas is de werkgroep Groene Agenda voortgekomen uit ‘Groen, samen doen!’ meer een PR-instrument dan een serieuze partij voor wethouder Melenhorst en het College van B&W.

Door Rob Poelman

Nu meldt de lokale pers over de plannen dat bij station Heino er naar de inpassing van de parkeerplaatsen in het groen wordt gekeken. Tja, ik nodig u – raadsleden – allen uit om de stukken even door te nemen en dan is het duidelijk dat de aanleg van de parkeerplaatsen bij station Heino ten koste gaat van waardevolle bomen die notabene ook nog in de ecologische hoofdstructuur, de EHS, staan. Van inpassing in het groen is dus geen sprake.
Ik zou het op prijs stellen om de standpunten vanuit de Raalter politiek, u dus waaraan deze open brief is gericht, te mogen vernemen. Ik zal mijn standpunt als contactpersoon van de landelijke Bomenstichting en actief lid van de werkgroep Groene Agenda alvast aan u verduidelijken en dat is rood licht voor de uitbreiding waarvoor het College heeft gekozen. (variant 1 terwijl variant 2 een goede mogelijkheid biedt mits er op snelheid wordt gehandhaafd). Ik zal dan ook t.z.t een zienswijze en een mogelijke bezwaarprocedure tegen velling van waardevolle bomen in de EHS gaan indienen.
Hopende op een spoedige reactie waarvoor bij voorbaat alvast hartelijk dank.

Word supporter van HierinSalland

HierinSalland is voor, maar ook van Salland. Word supporters en ondersteun ons. Door mee te doen of met een kleine bijdrage.

Interessant? Deel het artikel

Meer over

Blijf op de hoogte

Abonneer je op een of meerdere van onze nieuwsbrieven en ontvang elke week een update van de artikelen op Hier in Salland. Om de twee weken verloten we onder de abonnees om en om een pakket uit de biologische boerderijwinkel Overesch en de biologische Supermarkt in het Bos van Kleinlangevelsloo, beiden in Raalte. Bekijk de spelregels.

4 gedachten over “Open brief Rob Poelman: waardevolle bomen kappen voor parkeerplaatsen?”

1. Avatar

Parkeerplaatsen bij stations zijn bijna altijd te klein van opzet. (Dalfsen is een positieve uitzondering). Dit terwijl het P&R idee prima is, kijk maar eens naar het westen van het land. Mijn idee: niet neuzelen maar rigoureus kiezen voor ruimte rond stations in combinatie met betrouwbaar OV. Dus Heino: beide opties uitvoeren. En Raalte: gewoon dat hele park bestraten.

Laat een reactie achter

Blijf op de hoogte

Abonneer je op onze nieuwsbrief en ontvang elke week een update van de artikelen op Hier in Salland. Iedere maand verloten we onder de abonnees een pakket uit de biologische boerderijwinkel Overesch in Raalte. Bekijk de spelregels.